Kommunikationsrådgivning og issue-management
Når (b)ordet fanger

Vellykket – effektiv – kommunikation er en grundlæggende forudsætning for enhver virksomhed, og i en moderne medievirkelighed må man tale højt og tydeligt, hvis man vil ses – og høres. Vælg dine ord med omhu…

 

 

 

Med- eller modarbejder?  

Medarbejdere er virksomhedens grundlæggende DNA – og deres forudsætning for at lykkes er forståelse. En moderne medarbejder er ofte drevet af et meningsfyldt arbejdsliv – og det er lederens ansvar at stille den mulige mening til rådighed. Effektiv ledelse er rentabelt; både for medarbejdere og bundlinje, så det er en god investering at sikre sig, at alle forstår, hvad I arbejder for. Og hvorfor og hvordan. Forandring og frygt kan være tæt forbundet – og det vil helt selvfølgeligt ofte være udfordrende for en dygtig leder at balancere virksomhedens økonomiske interesser med den nødvendige indleven i de helt basale menneskelige mekanismer, der kommer i spil, når vi skal konkludere på indsatsen. En fejlslagen eller ufuldstændig kommunikation kan i den sammenhæng have konsekvenser for den meningsfyldte indsats – og mange virksomheder vil opleve, at den kultur, der skal være det sunde, resultatskabende udgangspunkt for jeres succes, eroderer.  Det er et stort ansvar at påtage sig konsulentfunktionen i en virksomhed, men vi har gjort det mange gange før – og vi gør os altid umage!

 

Gør hvad der bliver sagt! 

Markedsføring bliver ofte et snævert begreb, som fokuserer isoleret på branding af produkter og ydelser – men det kan dårligt betale sig at overse den gode intention bag sagen selv. En moderne forbruger vil vide mere – og har I en god historie, skal I fortælle den. Genbruger I kuverterne på kontoret? Tænker I over, hvorfor I gør, som I gør? Investerer I i medarbejdertrivsel, fordi I gerne vil have, at de skal være leveringsdygtige overfor kunderne? Gør I jer umage? Sig det videre og vis, at I gør som der bliver sagt. Bevidste, informationssøgende og individuelle forbrugere søger svar – og dit skal være godt og gennemtænkt.

 

Hvem siger hvad?

Professionel kommunikation er et ledelsesansvar, men ikke nødvendigvis en ledelseskompetence. Måske har I allerede en kommunikationsafdeling – og behov for ekstern sparring fra et udefrakommende perspektiv, eller måske vil I gerne målrette midlerne, så de kun tages i brug, når I ser et konkret behov? Vi vil gerne være din langdistance-kommunikationsafdeling, som altid tager telefonen, når du ringer – men vi involverer os også gerne yderligere, så I altid er med på, hvem der siger hvad – og hvornår.

 

Issue-management og pressehåndtering

Kriterierne for den gode historie i et hektisk, konkurrencepræget mediebillede kan godt være påstandsbaseret, så længe skurken spiller sin rolle. Hvis det er dig eller din virksomhed, der bliver udpeget som skurken, er det på alle måder klogt, at I er klar med en modstandsdygtig, klar og struktureret kommunikation, så I kan agere hensigtsmæssigt i en øjeblikkelig virkelighed, der ikke altid er faktabaseret eller nuanceret. Når jeres facebook-feed er fuld af negative kommentarer og journalisterne står i telefon-kø, er det altafgørende, at I får kontrol over så meget af kommunikationen som overhovedet muligt. Vi har holdt mange virksomhedsledere med selskab i den situation – og vi (gen)kender de mekanismer, der træder i kraft i kampen om reklamefinansierede klik på en god historie, så vi kan begrænse skadens omfang og rådgive i alle aspekter af det, der på moderne dansk kaldes en shit-storm og føles som en orkan. Vi gør det fra et fagligt – men også medmenneskeligt – perspektiv – for det er væsentligt at gøre sig klart, at det netop er grundlæggende menneskelige karakteregenskaber, der giver shit-stormen dens styrke, og det er derfor også (medie)mennesket, man skal have i tale, når man gerne vil høres i sagen.

 

Vi spørger bare – eller; sådan starter vi samarbejdet; 
Ethvert samarbejde omkring kommunikation starter i samtalen. Den, hvor vi tager os god tid – og får en fornemmelse for, hvem I er – og hvad vi kan i forhold til hinanden.  Den samtale bliver vi nogle gange nødt til at tage, mens pressen står udenfor og belejrer virksomhedens grund – det er muligt, men ikke optimalt. Vi foreslår, at vi tales ved i fredstid – så vi ved, hvem hinanden er – så er vi nemlig i stand til at træde til, I det øjeblik I har behov for det. Fortæl os hvem I er – så siger vi, hvad det kan blive til!

 

Kontakt os nu
Vi glæder os til at lære jer at kende. Ring på 70223013 og spørg efter Jeppe Søe

Jeppe Søe - Jeppe Søe - Thrane Media - foredrag med Jeppe Søe
Lyt til råd udefra

De fleste ledere har oplevet, at det pludselig viser sig, at det team de troede var mest samlet, er splittet i atomer. Ofte reagerer flokke præcist som dyreflokke i naturen – på frygt, der kan være ubegrundet – på signaler, der slet ikke var ment som de blev opfattet – eller reagerer på usikkerhed om morgendagens mad på bordet. Vi kan ofte pege på det, der har potentiale til at springe i luften, inden det eksploderer.

Thrane Media - Kommunikationsrådgivning og issue-management
Drop buzzwords – kom til sagen

Der er tusinde buzzwords og smarte metoder, som I sikkert allerede har afprøvet. Nogle skriver fine ord på gule sedler, andre trækker kort med værdiord. I benytter positiv psykologi i mus-samtalen og prøver nærmest alt, fordi man ønsker at gøre det så godt som muligt. Sandheden er, at meget af det er unødvendigt. Opfundet fordi vi har glemt den indbyggede evne til at stå sammen – og tale sammen. Det er vores smarte trick – og vi kan få samtalen i gang.

Når pressen angriber

Der er næsten ikke nogen større frygt, end at ende på forsiden eller at et TV-program pludselig kommer ind i receptionen med rullende kamera og en forrykt påstand. Det er umuligt at forsvare sig, da pressens magt er større end alt andet. Forbrugerne reagerer omgående, hvis der antydes noget i primetime. Vi mandsopdækker dig omgående, så din virkelighed også kommer frem. Forsvarer eller forklarer din side af sagen og håndterer både ekstern og intern kommunikation gennem krisen.

null

KONTAKT OS

for en snak om alle mulighederne...
KONTAKT